فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
--------------------

پیغام ورود و خروج

----------------------

ریاضیات علم برتر
Mathmatics ,the best science 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان
Online User
پيوندهای روزانه

[ دوشنبه ٢٩ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ٩:۱٧ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.
٢) حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.
٣) به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!
۴)‌ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.
۵) خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.
۶) ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.
٧) چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
٨)‌ بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر می‌شوند.
٩) کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.
١٠) پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.
١١) گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه سگ‌ها کمتر از 10 تا!

١٢) تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی بلدند، بیشتر است!!
١٣) دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند.
١۴) فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند.
١۵)‌ هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید.
١۶) فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.
١٧) کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.
١٨) تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند.
١٩) اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود.
٢٠) اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید.
٢١) در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها و موژه‌ها.
٢٢) کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید.
٢٣) در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.
٢۴) هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی.
٢۵) چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند

[ دوشنبه ٢٩ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۸:٥۳ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

ریاضی درس خشک و درس سردی است
ریاضی بهر ما همچون نبردی است

نبردی کاندر آن تیغت مداد است
حریف و دشمنت مشق زیاد است

نبردی کاندر آن خونت نریزند
ولی صفرت به رنگ خون نویسند

به میدان نبردش چون نهی پا
نگاهت را بگردانی به هرجا

به هر سو بهر قتلت ایستاده
چهل فرمول تابع های ساده

به مشرق خیل خطهای عمودی
به مغرب شصت و دو سور وجودی

براکت این طرف با قدر مطلق
در آن سو حد و انتگرال و مشتق

دو صد لعنت بر ا ین اقوام سینوس
به تانژانت و کتانژانت و کسینوس

که فرمولهای آن بی حد و بی حصر
بود در صورت و در مخرج کسر

خلاصه می کنکم دیگر کلامم
قبولش می کنی یا نه ندانم

به میدان پا منه کارت خراب است
دراینجا نمره بیست چون سراب است

[ شنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۱۱:٥٤ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

بسم الله:

امام صادق علیه‌السلام فرمودند:

1)بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگی و جوانمردی یافتم.

2) و تندرستی و رستگاری را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه‏گیری (مثبت و سازنده) یافتم.

3) و سنگینی ترازوی اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهی به یگانگی خدا تعالی و رسالت حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) یافتم.

4)سرعت در ورود به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در کار خالصانه برای خدای تعالی یافتم.

5) و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پیش فرستادن ثروت (انفاق) برای خشنودی خدای تعالی یافتم.

 

برگ عیشی به گور خویش فرست        کس نیارد ز پس، تو پیش فرست

 

6)  و شیرینی عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترک گناه یافتم.

7)  و رقت (نرمی) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگی و تشنگی (روزه) یافتم.

8)  و روشنی قلب را جستجو نمودم، پس آن را در اندیشیدن و گریستن یافتم.

9) و (آسانی) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه یافتم.

10) و روشنی رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب یافتم.

11)  و فضیلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزینه زندگی زن و فرزند یافتم.

12) و دوستی خدای تعالی را جستجو کردم، پس آن را در دشمنی با گنهکاران یافتم.

13)  و سروری و بزرگی را جستجو نمودم، پس آن را در خیرخواهی برای بندگان خدا یافتم.

14)  و آسایش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در کمی ثروت یافتم.

15) و کارهای پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شکیبایی یافتم.

16)  و بلندی قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش یافتم.

17)  و عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در پرهیزکاری یافتم .

18) و آسایش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسایی یافتم.

19) برتری و بزرگواری را جستجو نمودم، پس آن را در فروتنی یافتم.

20)و عزت (ارجمندی) را جستجو نمودم، پس آن را در راستی و درستی یافتم.

21) و نرمی و فروتنی را جستجو نمودم، پس آن را در روزه یافتم.

22)  و توانگری را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت یافتم.

قناعت توانگر کند مرد را          خبر کن حریص جهانگرد را

23)  و آرامش و همدمی را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن یافتم.

24) و همراهی و گفتگوی با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخویی یافتم.

25) و خوشنودی خدا تعالی را جستجو نمودم، پس آن را در نیکی به پدر و مادر یافتم.

 

[ شنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

تشویق دانش آموزان به فراگیری و رسیدن آنها به سطوح بالاتر چالشی برای بسیاری از معلمان تبدیل شده است. معلمانی که آموختن را تشویق می کنند،(هدف آنها) تربیت افرادی است که بهتر تحصیل کنند و برای آینده آماده شوند. برای تشویق یک دانش آموز برای یادگیری، معلمان باید وقت اضافه صرف کنند و هر دو(دانش آموز و معلم) در داخل و خارج از کلاس تلاش کنند.

 در ادامه به نحوه تشویق دانش آموزان برای یادگیری می پردازیم. 
دستورالعمل ها 
گام اول: 
انتظارات بالایی را برای دانش آموزان تنظیم کنید. انتظارات معلمان دانش آموزان را برای رسیدن به موفقیت تحت فشار قرار می دهد. آنچه که از دانش آموزان انتظار دارید در ابتدای سال به آنها بگوئید. اهدافتان را از طریق نوشتن و آویختن در کلاس به آنها اعلام کنید. 
گام دوم:
روشهای آموزشی خود را زمان به زمان تغییر دهید. دانشجویان بهترین پاسخ را به یک طیف گسترده ای از روشهای تدریس از خود نشان می دهند. تغییر روشی که شما ارائه می دهید سخنرانی ، نمایش ها ، یادگیری مشارکتی و یادگیری اکتشافی است. این کمک می کند تا علاقه و توجه دانش آموزان در طول کلاس حفظ شود. 
گام سوم: 
ازعلاقه شخصی دانش آموزان برای توضیح یک ایده استفاده کنید. به دانش آموزان توجه کنید و در مورد موضوعاتی که آنها را تحریک می کند یادداشت بردارید. 
فعالیت هایی را طرح ریزی کنید که اهداف تدریس شما را با علاقه مندی های آنها ( دانش آموزان ) مرتبط سازد.
گام چهارم:
به دانش آموزان یاد دهید تا به کارهای کلاسی و زندگی خصوصیشان اهداف تنظیم کنند. این مهارت به آنها درکلاس و در مدرسه و در آینده شغلی شان کمک می کند.دانش آموزانی که دارای هدف خوب، تنظیم زمان مهارت های توسعه عالی، مدیریت و مهرتهای سازمانی دارند.
گام پنجم: 
آنچه که دانش آموزان در حال حاضر باید در مورد موضوع بدانند ارزیابی کنید. قبل از شروع آموزش در مورد یک موضوع ، جلسه را با یک پرسش و پاسخ در مورد موضوع شروع کنید. آنچه که شما از جلسه کلاس فهمیدید برای تعیین نقطه شروع کلاس بکار ببندید. 
در حال آموزش ، به دانش آموزانتان نگاه کنید اگر آنها بی حوصله بودند یا اشتباه داشتند سئوالاتی را برای سنجش از آنها بپرسید. اگر آنها اطلاعات را فهمیدند. اطلاعات مشکل و پیچیده را برای دانش آموزانیکه موضوع را درک نکرده اند، مرور کنید.
گام ششم: 
تکالیف کلاسی و آزمونها را در یک شیوه به موقع درجه بندی کنید. برای دانش آموزان فرصت تلاش بیشتری را بدهید، تا آنها به مرور مقالات ونوشته ها و تصحیح اشتباهات خود قبل از آزمون اصلی بپردازند. 
به دانش آموزانی که خوب کار کردند تبریک بگوئید و آنهائیکه در حد استانداردها نبودند تشویق کنید. تکالیف کلاسی دانش آموزان را مورد انتقاد و نکوهش قرار ندهید.

[ شنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۱۱:۳۳ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

حروف انگلیسی A,B, C,D  در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 99 دیده نمی شود.

حرف انگلیسی D برای اولین بار در عدد 100 بکار می رود ( Hundred)  

حروف انگلیسی A,B, C  در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999 دیده نمی شود. 

حرف انگلیسی A برای اولین بار در عدد 1000 بکار می رود ( Thousand)   

حروف انگلیسی B, C  در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999999999 دیده نمی شود.

حرف انگلیسی B برای اولین بار درعدد بیلیون بکار می رود ( billion)   

و حرف C  هیچ وقت در املای اعداد انگلیسی بکار نمیرود.

[ شنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۱۱:۳٠ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]

شخصى به حضور امام على (ع ) آمد و پرسید:
«عددى را به دست من بده که قابل قسمت بر 1،2،3،4،5،6،7،8،9باشد بى آنکه باقى بیاورد.»
امام على (ع ) بى درنگ به او فرمود:
«اضرب ایّام اسبوعک فى ایّام سنتک ».
روزهاى هفته را بر روزهاى یکسال خودت ضرب کن که حاصل ضرب آن، قابل قسمت بر همه اعداد مذکور بدون باقیمانده خواهد بود.
سؤال کننده هفت را در 360 (ایام سال) ضرب کرد حاصل ضرب آن 2520 شد، این عدد را بر 2،3،4،5،6،7،8،9، 1تقسیم کرد، دید بر همه این اعداد قابل قسمت است بدون آنکه باقى بیاورد.

[ شنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩٠ ] [ ۱۱:٢٤ ‎ق.ظ ] [ یوسف صبحی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

زندگی بافتن یک قالیست. نه همان نقش و نگاری که خودت میخواهی، نقشه را اوست که تعیین کرده. تو در این بین،فقط میبافی. نقشه را خوب ببین. نکند آخر کار،قالی زندگیت را نخرند.... "سهراب سپهری"
IS
امکانات وب



بیست تمپ


وبلاگ
نیاز پو
Online User